Ron heeft het bedrijf een flinke groei door zien maken en maakte zelf ook een enorme ontwikkeling door. We gingen met Ron in gesprek over hoe hij met zijn creativiteit bouwt aan een sterk merk voor Worldpack en haar klanten en waarom hij het hier zo naar zijn zin heeft.
Een creatieve business
Ron is geen onbekende in de wereld van grafisch ontwerp. Jarenlang zette hij zijn creativiteit in bij reclamebureaus en printbedrijven, waar meestal in teams onder supervisie van een Art Director werd gewerkt.“Worldpack leek me een heel leuk bedrijf, en wat me aansprak was misschien wel de uitnodiging om van niets iets te maken. Ik was namelijk de enige op de Studio, en wat bij Worldpack gebeurt draait niet per se om mijn werk. Dat was ergens ook wel handig. In ieder geval iets heel anders dan de creatieve bureaus waar ik vandaan kwam,” aldus Ron.
“Toen ik bij Worldpack begon, bestonden mijn werkzaamheden vooral uit technisch DTP werk. Niet het meest creatieve. Totdat er een keer vanuit Sales de vraag kwam of ik iets kon bewerken in Photoshop. Zo ging het balletje rollen: ik werd betrokken bij nieuwe concepten en mocht bijvoorbeeld visuals maken om mee te nemen naar de klanten. En als klanten de concepten zagen was het product eigenlijk al verkocht,” vertelt Ron enthousiast.
De fotostudio
Naast vormgeving ging Ron ook meer met fotografie doen. “Omdat ik in mijn eentje de studio runde, ging ik er steeds meer bij doen. Ik kreeg daarin ook ondersteuning vanuit de organisatie: als ik bijvoorbeeld een cursus in Fotografie of 3D programma's wilde volgen, kon dat. Ik begon heel primitief, zonder lampen. Collega's waren onder de indruk, en toen hebben we een fotostudiootje in elkaar laten timmeren. Bij de verhuizing naar het nieuwe pand in Son zag ik mijn kans schoon: er moest een grotere fotostudio komen. En die is er nu! Hier maak ik bijvoorbeeld foto's van producten en portretten van collega's.”
Vertrouwen en waardering
Het allerleukste aan zijn werk bij Worldpack, vindt Ron dat hij zijn eigen ding kan doen en het volledige vertrouwen krijgt. “Als ik een idee heb, kan ik er meestal gewoon mee beginnen. En wat ik doe wordt gewaardeerd. Als er klanten of leveranciers langskomen en een rondleiding krijgen, laten mijn collega's altijd trots de fotostudio zien,” lacht Ron. “Ik heb hier wel degelijk de kans gekregen om door te groeien. Die vrijheid krijg je wel bij Worldpack, maar je moet kansen wel zelf pakken.”
Met de groei van Worldpack breidde ook het team van Ron uit. “Na enkele jaren mocht ik iemand aannemen. Ik ben bij het hele traject betrokken geweest, dat vond ik heel fijn. Roel werd aangenomen, en ik ben nog elke dag blij dat hij er is! We voelen elkaar goed aan en hebben allebei de ruimte om ons ding te doen,” vertelt Ron.
Service with guts!
Ron heeft een grote rol gespeeld in het positioneren van Worldpack. “Een extern bureau heeft met ons gekeken naar wie wij zijn, en daar kwam uit dat we niet simpelweg producten verkopen, maar een service. Ook zijn we niet altijd het braafste jongetje van de klas: Worldpack is een bedrijf met lef. En daar kwam ‘Service with guts!’ uit. Met grote klanten in de fashion en sport retail hoeven we ook geen duf bedrijf te zijn: dit is waarop wij ons als groothandel kunnen onderscheiden.”
Ron bouwde de branding van Worldpack en bewaakt deze nog steeds. En ook voor moederbedrijf Bunzl heeft Ron het nodige gedaan. Denk bijvoorbeeld aan de logo's voor Bunzl Academy, Young Bunzl en de Ambassadors Club. Maar ook de opmaak van het Bunzl Magazine: het interne nieuwsblad. “We ondersteunen ook wel eens andere werkmaatschappijen. Want lang niet iedereen heeft designers in huis. Dat vind ik ook heel leuk om te doen, want zo kom ik toch weer met andere mensen en ander soort opdrachten in aanraking. Bovendien krijg ik ook de gelegenheid om binnen de Bunzl Academy een training te geven waarin ik vertel over grafische technieken hoe een studio een meerwaarde voor een organisatie kan zijn.”
Ook bij Worldpack aan de slag?
Ben jij ook op zoek naar een baan waarin je vertrouwen krijgt, je door kunt ontwikkelen en mee kunt groeien? En lijkt het je te gek om onderdeel uit te maken van een bedrijf waar lef, teamgeest, vooroplopen en de beste willen zijn in het DNA verweven zit? Check dan snel de vacatures bij Worldpack, of stel een Job-alert in zodat je als eerste op de hoogte bent bij een nieuwe relevante positie!